Wednesday 5 October 2011

Kesian saya......kenapalah harus begini???

Shalom teman-teman...
Apa khabar oo...?
Saya harap teman-teman baik2 saja...

Saya bersyukur kepada Tuhan atas penyertaanNya dalam segala hal yang saya lakukan...especially study..dan hidupan seharian saya...

OK..entry kali ini..saya mau share tentang...a simple thing...
Seswai dengan tajuk...mesti kamu tertanya2 or..mungkin pernah mengungkapkannya...

Saya terkenang...hari Selasa lepas..saya awal ke kelas..macam biasa..kelas saya jam8 pagi..
Saya naik bas..dari hostel ke fakulti...dalam bas tu..punyalah sangat mengantuk oo saya...mungkin sebab saya..malam tu late night study...tambah lagi..bangun awal..jam 4.15 a.m...mau sambung study...(mode rajin baaa..)
Turun saja saya dari bas.....raaaaahhh!!!!!! HUJAN....sangat lebat...Hmmm..tak apa...saya ada payung..
Tapi..oleh kerana terlalu lebat..kebasahan juga 1/4 kaki saya..dah la saya pakai kasut hari ni..punya la tak selesa..berusaha nak mengelak dari semakin basah...tapi..last2 basah habis juga...
Tambah lagi..saya baru perasan yang payung saya tu..ada bocor2..mungkin reput lah kan..(almaklumlah...payung pemberian mama saya, masa saya form5 ba ni....).
Tapi saya tak hiraukan juga hujan..yang penting..mau cepat sampai di kelas...sana...aatas bukit kelas saya pagi ni...
Setibanya saya di kelas...sangatlah kesejukan...tambah ada air-cond...then,beberapa minit kemudian,lecturer saya sampai...
Kelas pagi tu..2 jam straight..xda stop...


Pengajaran yang saya mau share sini....haa...mungkin kamu pun tak sedar di mana kan.....
Naaa....sebelum saya sempat merungut tenatang hujan lebat yang membasahi saya dengan sangat kuyup...
Tuhan menyedarkan saya....'Jika tidak kerana hujan tu memandikan saya seawal 7.30 pagi sebelum kelas..dan selama kelas saya kesejukan...mungkin saya akan terlelap dalam kelas 2 jam itu...'
Hahaaaaa.....dahlah late night study...bangun awal lagi...
Kan..teman2..Tuhan sentiasa punya cara DIA yang tersendiri..mungkin kadang2 kita tak dpat fahami...
Even kadang2 kita rasa...perkara itu sangat membuat kita menderita..susah...sulit...hmm..sampai tak kurang yang menyuarakan..."Kesiannya saya...kenapalah harus begini???"

Di saat kita mengandalkan Tuhan dalam hal2 yang kita lakukan dalam hidup kita...tangan Tuhan tak pernah penat atau terbatas untuk menopang kita...
Andalkan DIA...tapi jangan mendua hatimu...bukan maksud berharap pada yang lain...tapi..mendua hati juga bermaksud...."saya percaya pada Tuhan...tapi saya risaulah.....saya takut..."
Tambah lagi...kalau ada perkara yang kita tak mau terjadi tu..terjadi....makinlah..kita makin memandang diri kita tu...KASIHAN....lebih 'menyanjung' masalah yang menimpa..sehingga kita terlupa..kita punya Bapa yang lebih besar dari masalah tu..huhu..so...
Andalkan DIA...++ lakukan yang terbaik...Tuhan tau hati anak2NYA yang mengandalkanNYA...

Amsal 24:10 "Jika engkau tawar hati pada masa kesesakan, kecillah kekuatanmu"
renung2kan....
God bless !!

0 yang diberkati:

Post a Comment

Sharing is Caring

~BagiMu Tuhan Segala Pujian~

Countdown to Natal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Christmas tickers
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design